Tuesday 27 September 2011

Va de llengues...

Molt interessant el post de Miquel Mayol d'ahir dilluns 26.09.2011 http://blogs.elpunt.cat/miquelmayol/2011/09/26/dia-europeu-de-les-llengues/ ... Jo ni sabia q ahir era el dia europeu de les llengues pero em faria molta il.lusio trobar-me el "benvinguts" escrit a les portes del Parlament Europeu el proper cop que visiti Brussel.les...i'm a dreamer...i know :)

Fa dies q volia parlar d llengues i Mayol, avui, m'ho ha posat ben facil... Segons la wikipedia ( http://ca.wikipedia.org/wiki/Llengua ) una llengua es un sistema de comunicació (verbal o signal) propi d'una comunitat humana. Ultimament, a casa nostra, el tema linguistic surt per tot arreu...als diaris, a la radio, a la tv, a les converses,etc pero senyors/es no perdem el nord! De la situacio actual del catala en podriem parlar hores i hores i, segurament, no arreglariem res pero aqui no vull parlar d'ell. Simplement, ara, no em ve de gust. Vull parlar de les llengues en general... Penso q la descripcio de la wikipedia reflecteix molt be el meu pensament...una llengua es un sistema de comunicacio. Aixi de clar. Soc clara defensora de l'aprenentatge de segones, terceres, quartes, mil llengues. Pero no per ser millor -o pitjor- que ciutadans/es d'altres paisos ( no fem apologia de la comparacio ) sino pel simple fet q totes aquestes llengues apreses et poden dur molt lluny i portar-te a llocs inimaginables. Aportar-te moltes coses positives i enriquir-te, tambe. I es q ja diuen q "el saber no cabe lugar" (era aixi la frase,oi?).

D'anectodes en tinc una pila... el John i el Luca haurien tingut lloc on dormir a Santiago si jo no hagues sapigut angles i castella?...hauria jo sortit d'un pais sense passaport,ni mobil ni un duro a la butxaca si no hagues sapigut angles?... hauria conegut a l'Angela de Madriz, al Paolo de Sardegna i a la molta altra gent q ha creuat el meu cami pel mon si jo no hagues sapigut castella, angles i una mica d frances?...hauria pogut mantenir una conversa amb el director d Ryanair?...m'hauria pogut emocionar sentint parlant a Bono o Bruce?...i com aquestes, mil histories mes...

Pero ei!q no us doni la sensacio q soc "angles forever". No us equivoqueu! El q desitjaria deixat plasmat en el meu post d'avui es q tots/es hauriem d'obrir una mica mes la ment amb el tema llengues...sense elles (independentment d quina sigui l'escollida o, a vegades, imposada ) deixariem d sentir -d sentiments- moltes experiencies i quedar estancats en situacions q sabent una mica d llengues ens passarien per alt.

Avui, va d llengues... Renovar-se o morir.

No comments:

Post a Comment